کد خبر : 769
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 بهمن 1401 - 21:25

مترو مشهد

♦️مترو مشهد ۱۲ ساله شد/جابه جایی ۴۲۵ میلیون نفر با مترو

♦️مترو مشهد ۱۲ ساله شد/جابه جایی ۴۲۵ میلیون نفر با مترو
♦️ تامین ۲۵ درصد قطعات مترو با مهندسی معکوس/ اورهال ۱۱ واگن در سال ۱۴۰۱

♦️مترو مشهد ۱۲ ساله شد/جابه جایی ۴۲۵ میلیون نفر با مترو

?مجتبی زمانیان وحیدی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد، در نشست خبری با اصحاب رسانه:
? مطالعات شبکه ریلی درون شهری از سال۷۰ آغاز شد و سال ۷۸ به اتمام رسید.
?۴ خط برای مشهد پیش‌بینی شد: اول از انتهای وکیل آباد تا فرودگاه، دوم از طبرسی تا رضاشهر، سوم از الهیه تا شهرک ابوذر و چهارم خواجه ربیع تا شهرک باهنر.
?عملیات اجرایی از سال ۷۹ با احداث خط یک آغاز شد و ۱۲سال پیش در دوم اسفند ۸۹ به بهره برداری رسید.
? سال ۹۵ خط دو نیز بهره‌برداری شد، در تلاش هستیم فاز یک خط۳ نیز در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.
? با افتتاح خط۳ علاوه بر فرودگاه و راه‌آهن مترو به ترمینال و حرم مطهر تیز متصل می‌شود.
?۴۲۵ میلیون نفر تاکنون توسط مترو جابه‌جا شده است.
? از ابتدای بهره‌برداری آمارها افزایشی بود تا سال ۹۸ که کرونا سبب شد دو سال استقبال کمتر شود و امسال اقبال افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، ۵۷ میلیون مسافر جابه‌جا شوند.

@jahanshahremashhad♦️

?مجتبی زمانیان وحیدی، مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد، در نشست خبری با اصحاب رسانه:
?یکی از معضلاتی که پیش رو داریم کمبود ناوگان در خط یک است، این خط با ۱۲۰ واگن طراحی شده اما ۶۰ واگن موجود دارد.
? با افتتاح فاز یک خط۳ حجم مسافر افزایش خواهد یافت همچنین اتصال مشهد گلبهار را داریم و پیشبینی شده در دپو وکیل‌آباد به خط۱ متصل شود بنابراین تامین ۶۰ واگن تکمیلی ضروری است.
? آبان امسال شهرداری موظف به تامین واگن‌ها شد، برخی تولیدکنندگان داخلی اعلام آمادگی کردند و در حال انتخاب مشاور هستیم تا در سال آینده انعقاد قرارداد انجام شود.
?تا سه یا چهار سال آینده ۶۰ واگن به تدریج تحویل گرفته خواهد شد.
?مشکل دیگر تامین قطعات یدکی و تجهیزات است که با توجه به تحریم ها به شدت محدودیت داریم، همکاران از سال ۹۴ مهندسی معکوس را آغاز کردند، قطعاتی شناسایی شده است و قراردادی با دانشگاه شریف و فردوسی داشتیم.
? با شرکت‌های دانش بنیان و بومی مشارکت شد و مجموعه پارک علم و فناوری و کارخانه نواوری نهایت همکاری را داشتند.
?۲۵ درصد قطعات موردنظر را مهندسی معکوس کردیم.
?موضوع دیگر صرفه جویی است، اگر سه قطعه یدکی نیاز داشتیم، شرکت ها پکیج معرفی میکردند که قطعات غیر ضروری داشت، برای تامین قطعه باید آن را خریداری میکردیم اما با فرایند داخلی سازی از این موضوع بی نیاز شدیم.
?سال ۱۴۰۱ تعمیرات اساسی ۱۱ واگن را داشتیم و به زودی اورهال یازدهمین واگن را خواهیم داشت.

@jahanshahremashhad

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.